چک لیست سئو درون سایت On-Page SEO - شرکت قلعه کرند

چک لیست سئو درون سایت On-Page SEO

سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمت‌های مختلف سایت که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تاثیر دارد. این بخش از سئو دست خود شما است و شما می‌توانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمت‌های از سایت را تغییر دهید.

فاکتورهای اصلی On-Page SEO شامل Title Tagها یا همان برچسب عنوان‌ها، عنوان H1، ساختار URL، متن آلت تصاویر (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای داخلی (Internal Inking) است.

با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را مرور کرده و بر مبنای آن به سایت رتبه بدهند.

حالا وقت بهینه سازی محتویات با استفاده از تکنیک های درون صفحه سئو هستش.

1. کلمه کلیدی خود را در URL خود وارد کنید

URL ها اغلب اولین چیزی هستند که گوگل و مشتریان می بینند.

URL های شما اغلب اولین چیزی هستند که موتور های جستجو و مشتریان می بینند. شما باید به بهبود URL ها و بهینه سازی ان ها نیز برای SEO توجه کنید و درست کردن ساختار url یک مزیت نسبت به رقبا محسوب می شود. و می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند

url شما به درک و فهم گوگل کمک میکند که صفحه شما چیست و غنی بودن کیورد در URL به نرخ کلیک ارگانیک در جستجو ها کمک میکند.

2. از URL های کوتاه استفاده کنید

URL ها یکی از فاکتور های قابل توجه در رتبه بندی می باشد.

  • طول url یکی از پارامتر های سئو محسوب می شود
  • استفاده از کلمه کلیدی در url فاکتور مثبت محسوب می شود
  • سگمنت بندی یا نوع ادرس دهی یکی از نکات مهم و ضروری در ساختار url است

چرا؟

بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته از بین 1 میلیون نتایج جستجوی گوگل، URL های کوتاه بهترین رتبه را بدست آورده اند.

3. کلید واژه خود را در URL عنوان خود بارگذاری کنید

حتما حتما کیوردها را در عنوان صفحه استفاده کنید.

برای مثال، کیورد اصلی من در عنوان این صفحه "چک لیست سئو" است.

 4- حتما فقط یکبار کیورد هدف رو در 150 لغت اول استفاده کنید

Google در 100-150 کلمه اول صفحه شما وزن و بررسی بیشتری را اعمال می کند. بنابراین مطمئن شوید که یکبار از کلمه کلیدی خود در اینجا استفاده کرده باشید.

5- استفاده از تگهای H1, H2, H3 برای کیورد

مطمئن شوید که از این تگهای H1, H2, H3  برای کیورد مورد نظر استفاده کرده باشید.

بعنوان مثال استفاده از کیورد  SEO Checklist در متن زیر:

استفاده از تگ H2 به شما در ارتقاو کلمات کلیدی گوگل کمک کند.

اما وقتی صحبت از بهینه سازی موتور جستجو می شود ، هر مقدار کم هم می تواند کمک می کند.

6- بهینه سازی تصاویر

تصاویری که استفاده می کنید درباره مطالب شما چیزهای زیادی می گویند.

متأسفانه گوگل در خواندن تصاویر واقعاً  ضعیف است.

بنابراین برای کمک به روبات های گوگل در درک تصاویر ، می توانید از تگ Alt برای بهینه کردن فهم این روباتها استفاده کنید.

(به عنوان یک جایزه: تصاویر بهینه شده به شما در رتبه بندی جستجوی تصویر نیز کمک می کنند)

در اینجا آمده است:

ابتدا ، هنگامی که تصویر را ذخیره می کنید ، از نام فایل استفاده کنید که به طور خلاصه توصیف می کند آن تصویر چیست.

به عنوان مثال ، شما با دوربین تلفن همراه خود از املت اسفناج عکس گرفته اید.

خوب ، شما می خواهید آن تصویر را با چیزی شبیه به این نام گذاری کنید:

spinach_omelette.png

سپس ، هنگامی که تصویر را به صفحه خود اضافه می کنید ، به آن یک تگ توضیحی alt بدهید.

من دوست دارم از متن alt زیادی استفاده کنم تا  روباتهای Google بتواند کاملاً بفهمند تصویر من چیست

7. از مترادف و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید

امروزه گوگل بسیار هوشمندتر شده است.

بنابراین به جای 1000 بار استفاده از همان کلمه کلیدی ، از مترادف و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

LSI چیست؟

این متد روابط پنهان (Latent) بین کلمات (Semanics) را برای بهبود درک اطلاعات (Indexing) مشخص می‌کند. شاید با این تعریف بهترین ترجمه فارسی برای آن، کلمات کلیدی با ارتباطی نامحسوس با کلمه کلیدی اصلی باشد.

به عنوان مثال ، می خواهیم کلمه کلیدی "راه اندازی یک وبلاگ" را در رتبه بندی ارتقاء دهیم.

خوب ، شما می خواهید آن کلمه کلیدی را دقیقا چند بار در صفحه خود ذکر کنید ... و مترادف هایی مانند:

نحوه راه اندازی وبلاگ
شروع یک وبلاگ
چگونه یک وبلاگ ایجاد کنیم
نحوه راه اندازی یک وبلاگ در وردپرس

در اصل شما ایده را می گیرید

بعد ، برخی از کلید واژه های LSI را به متن خود اضافه کنید.

کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما همراه هستند.

با استفاده از LSIGraph.com می توانید این موارد را پیدا کنید.

8. از لینک های خارجی استفاده کنید

حتماً در مقاله خود به 5-8 سایت معتبر لینک دهید.

به عنوان مثال در مقاله خود به وب سایت های قابل اعتماد مانند ویکی پدیا و Google.com پیوند می دهید.

و این لینک ها به Google نشان می دهد که محتوای من به خوبی ارجاع شده و قابل اعتماد است.

9. از لینک های داخلی استفاده کنید

لینک سازی داخلی در هر وبسایت همان آسانسوری است که شما را به دیگر مقالات و صفحات هدایت می کند. استفاده از لینک های داخلی علاوه بر اینکه حرکت کاربران در سایت را هدفمند و بهینه می کند، در درک ارتباط محتوا و صفحات نیز توسط ربات های گوگل نقش به سزایی دارد.

این فوق العاده ساده است:

هر وقت مطالب جدیدی منتشر می کنید ، به 2-5 صفحه دیگر در سایت خود پیوند دهید.

نکته حرفه ای: از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی در لینک های داخلی خود استفاده کنید.

منبع : سایت ایزی وب