چک لیست پایه سئو - شرکت قلعه کرند

چک لیست پایه سئو

جهت بهبود رتبه و جایگاه سایت خود در گوگل شما باید حتما یک چک لیست سئو داشته باشید که در این مقاله ما مهم ترین ها را شرح داده ایم. 

با رعایت مراحل گفته شده در زیر، شما می توانید یک ترافیک بسیار بالا از بازدیدکنندگان و مشتریان را برای سایت خود جذب کنید، همچنین انجام خیلی از مراحل و گام های زیر در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد و شما میتوانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

سئو بصورت کلی به 2 بخش تقسیم میشود: سئوی داخلی ( On Page Seo ) و  سئوی خارجی (Off Page Seo) در این مقاله نکات بسیار مهمی درباره سئوی داخلی توضیح داده شده است، تلاش کنید که همه یا اکثر نکات گفته شده درباره سئوی داخلی را انجام دهید، چون تاثیر زیای در سایت شما خواهد داشت ولی اگر نتوانستید همه نکات را انجام دهید، نگران نباشید.

در نظر داشته باشید که عملیات سئو بصورت یکباره نیست و شما باید مداوم روی سئوی سایت خود فعالیت کنید و نکات گفته شده در زیر را بصورت دوره ای انجام دهید.

چک لیست پایه سئو

اول بریم به بررسی سئو پایه جاییکه باید یاد بگیریم چطور از ابزارهای رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنیم.

1. تنظیمات کنسول جستجو گوگل

قدرتمندترین ابزار رایگان سئو، کنسول سرچ گوگل می باشد.

شما در سایت خود محتوا، محصولات یا خدمات تخصصی و محلی ارائه می‌کنید. و قصد دارید آن‌ها را در معرض دید همگان قرار دهید تا بتوانید به فروش و سود بیشتری برسید. شما با ثبت محتوا و محصولات‌تان در گوگل می‌توانید آن‌ها را جهانی کنید و به افراد زیادی که هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند، نمایش دهید.

برای همین ماه‌ها بر روی سئوی وب‌سایت خود کار می‌کنید، تا در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید. انواع و اقسام تکنیک‌های سئو و افزایش بازدید را به کار می‌برید: استراتژی محتوا می‌چینید، تا پای جان مشغول تولید محتوا می‌شوید و هر آنچه که از لینک‌سازی می‌دانید را استفاده می‌کنید. ولی همچنان به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید!

دقیقن همینجاست که google webmaster tools به کمک شما خواهد آمد! گوگل وبمستر تولز (یا بهتر است آن را با نام جدیدش کنسول جستجوی گوگل - Google Search Console صدا کنیم) ابزاری است که به شما کمک می‌کند بر عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی گوگل نظارت کنید و از مشکلات احتمالی سایت‌تان با گوگل با خبر شوید.

این ابزار طراحی شده تا به شما کمک کنه که بتونید نتیجه کارایی سایتتون رو در  موتور جستجو گوگل دنبال و مشاهده کنید. گوگل سرچ کنسول حاوی یک مجموعه کامل از ویژگی های مفید است شبیه به:

  • کدام کیوردها برای شما ترافیک می آورند.
  • قراردادن نقشه سایت برای موتور جستجو گوگل
  • حل کردن خطاهای سایت
  • دریافت پیام از تیم گوگل سرچ کنسول

اگر شما برای سئو جدی هستید، پس برای اولین قدم تنظیمات سرچ کنسول گوگل رو انجام بدید.

2. نصب ابزار وبمستر Bing مایکروسافت

آیا Bing هم به همان اندازه Google محبوب است؟ قطعا نه. اما سرویس bing یکی از کنسول های وب مستر مورد استفاده در دنیاست.

از زمانیکه شرکت مایکروسافت موتور جستجوی خود را با نام Bing معرفی کرد توجه بسیاری از وبمسترها و فعالان زمینه سئو و بهینه سازی را به خود جلب کرده است. موتور جستجوی Bing بعد از گوگل در رتبه دوم ایستاده و انتظار میرود در سال های پیش رو سهم بیشتری از کاربران اینترنتی را به خود جلب کند.

همچنین بعد از مدت ها اولین بار است که یک رقیب نسبتا قدرتمند برای گوگل پیدا شده که میتوان تا حدی به آن امیدوار بود. با اینکه گوگل نقش و اهمیت بالایی در اینترنت و تبلیغات دارد شاید وجود یک رقیب جدی بتواند موجب سرویس دهی بهتر و تلاش بیشتر برای حفظ کاربران شود. در تقابل میان موتورهای جستجوی بینگ و گوگل کاربران اینترنتی برنده خواهند بود.

موتور جستجوی Bing در ماه آوریل 2012، 15.4 درصد از بازار را در دست داشت که هم اکنون به 16.9 درصد افزایش یافته است و همچنان روند صعودی خود را داراست.

3. تنظیم گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای دیدن اینکه مردم چطور و از چه کانال هایی وارد سایت می شوند می باشد.

گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است که شرکت گوگل از سال 2005 در اختیار کاربران قرار داده است. امروزه گوگل آنالیتیکس ابزار مهمی برای کشف، تفسیر و ارتباط بین الگوهای معنادار در ترافیک وب سایت ها می باشد، که به طور گسترده توسط کاربران استفاده می شود. سرویس گوگل آنالیتیکس به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا فرآیند جمع آوری و تحلیل داده های وب سایت خود را به شکلی دقیق و کامل انجام دهند.

اعمال تنظیمات سئو فنی مانند robots.txt and sitemaps ضروری است.

مفیدترین ویژگی های گوگل آنالیتیکس عبارتنداز:

  • میزان بازدید از وب سایت شما چگونه بوده است.
  • از میان بازدیدکنندگان چند درصد کاربران جدید بوده اند و چند درصد قبلاً به وب سایت شما سر زده اند.
  • بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه ها بوده است.
  • میانگین زمانی کاربران، هنگامی که از وب سایت شما استفاده می کنند چقدر است.
  • نرخ تبدیل در وب سایت شما چند درصد است.
  • اطلاعات رفتاری کاربران به چه صورت است.
  • کدام مطالب مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
  • روش جذب کاربر چگونه بوده است و کاربر از چه طریقی به وب سایت شما وارد شده است.

نکته مهم: گوگل آنالیتیکس میتواند به گوگل سرچ کنسول شما متصل شده و گزارشات خوبی را به گوگل آنالیتیکس ارسال کند.

منبع : سایت ایزی وب