ابزار تست ریچ ریزالت Rich result - شرکت قلعه کرند

ابزار تست ریچ ریزالت Rich result

Rich result چیست؟

ممکن است بارها هنگام سرچ در گوگل به مواردی خورده باشید که در پایین لینک سایت، یک سری اطلاعات دیگر قبل یا بعد از متا دیسکریپشن به شما نمایش میدهد، مثلا ستاره هایی که به عنوان امتیاز دهی برای صفحات سایت به نمایش در می آید

درواقع گوگل از اوایل سال ۲۰۱۶ تغییراتی را در نحوه نمایش نتایج جست و جو با عنوان Rich result در اکثر کشورها انجام داده است. بنابراین با توجه به متفاوت بودن سبک نمایش دادن  rich result نسبت به نمایش معمولی نتایج موارد سرچ شده در SERP، مردم بیشتری روی آن کلیک می کنند.

ریچ ریزالت یا نتایج غنی چیست؟

ریچ ریزالت یا نتایج غنی تقریبا همه جستجو های گوگل نام های جدیدی ایجاد کرده است. شما می توانید هم در تلفن های همراه و هم در دسکتاپ نتایج گوگل را مشاهده کنید.

ریچ ریزالت یا نتایج غنی به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعات مهم وکلیدی را به صورت بلد یا برجسته تبدیل کند تا برای درک بهتر هدف و منظور یک صفحه، به موتورهای جست و جوی گوگل کمک کند.

این کار به منظور حدس و گمان کمتر برای گوگل و نتایج مرتبط تر با هدف فرد برای کاربران می باشد.

تاثیر ریچ ریزالت بر سئو و کاربرد آن؟

با توجه به اعلام رسمی گوگل، استفاده از اطلاعات ساختار یافته به طور کاملا مستقیم بر رنکینگ موتور جست و جوی گوگل تاثیری ندارد. اما اگر از Structured data استفاده کنید که منجر به ریچ ریزالت شود به علت بیشتر شدن کلیک مردم برای نمایش، تاثیری غیر مستقیم بر بهترشن رنکینگ موتور جست و جوی گوگل دارد.

بنابراین در سئوی حرفه ای سایت بهتر است از اطلاعات ساختار یافته استفاده کنید.

داده های ساخت یافته یا Structured data (استراکچر دیتا) چیست؟

داده ساخت یافته کمک میکند که بتوانیم rich result داشته باشیم. یعنی داده ساخت یافته برای نشانه گذاری استفاده میشود که در صفحات و نوشته ها و نمونه کارها و… سایت به کار میرود، و درواقع کمک میکند که موتورجستجو گوگل درک بهتری از محتوا داشته باشد و به کاربر کمک کند که سریعتر جستجو و به نتیجه دقیق رسیدن اتفاق بیفتد. ریچ اسنیپت با ریچ ریزالت متفاوت است این دو موضوع یکسان نیستند. در ادامه به توضیح این دو مورد به صورت مجزا و کامل و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.

ریچ اسنیپت چیست؟

کمک به سایت ها برای ایندکس شدن در نتایج جستجو موبایل، ریچ اسنیپت در فارسی به نام ابزار تست نتایج غنی معنی میشود. از نظر گوگل یک نیازمندی سایت برای قرار گرفتن در نتایج موبایل داشتن ریچ اسنیپت است باید حتما برای آماده سازی سایت برای موبایل، از ریچ اسنیپت استفاده کندهدف ریچ ریزالت فهماندن نتایج دقیق و صحیح به گوگل است، یعنی گوگل از حدس و گمان برای نمایش نتایج استفاده نمیکند.

کاربرد ریچ اسنیپ برای برجسته کردن bold شدن موارد مهم در صفحات سایت استآیا گوگل سرچ ریزالت را حذف کرده است؟ خیر در ساختار سرچ ریزالت تغییراتی داده شده است که هدفمند تر عمل میکند و دیگر کمتر از تکینک حدس برای انتخاب محتوا صحیح استفاده میکند.

داده های ساخت یافته یا Structured data (استراکچر دیتا) چیست؟

داده ساخت یافته کمک میکند که بتوانیم rich result داشته باشیم. یعنی داده ساخت یافته برای نشانه گذاری استفاده میشود که در صفحات و نوشته ها و نمونه کارها و… سایت به کار میرود، و درواقع کمک میکند که موتورجستجو گوگل درک بهتری از محتوا داشته باشد و به کاربر کمک کند که سریعتر جستجو و به نتیجه دقیق رسیدن اتفاق بیفتد. ریچ اسنیپت با ریچ ریزالت متفاوت است این دو موضوع یکسان نیستند. در ادامه به توضیح این دو مورد به صورت مجزا و کامل و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.

ریچ اسنیپت چیست؟

کمک به سایت ها برای ایندکس شدن در نتایج جستجو موبایل، ریچ اسنیپت در فارسی به نام ابزار تست نتایج غنی معنی میشود. از نظر گوگل یک نیازمندی سایت برای قرار گرفتن در نتایج موبایل داشتن ریچ اسنیپت است باید حتما برای آماده سازی سایت برای موبایل، از ریچ اسنیپت استفاده کندهدف ریچ ریزالت فهماندن نتایج دقیق و صحیح به گوگل است، یعنی گوگل از حدس و گمان برای نمایش نتایج استفاده نمیکند.

کاربرد ریچ اسنیپ برای برجسته کردن bold شدن موارد مهم در صفحات سایت هاست آیا گوگل سرچ ریزالت را حذف کرده است؟ خیر در ساختار سرچ ریزالت تغییراتی داده شده است که هدفمند تر عمل میکند و دیگر کمتر از تکینک حدس برای انتخاب محتوا صحیح استفاده میکند.